13 Eylül 2008 Cumartesi

İMMORTALE METİN OKTAY!!!

Nebil Özgentürkün "Bir Yudum Insan" programini seyrederken, maziye dönüp, Metin Oktay gibi bir "sporcu abidesi" yle sarmas dolasmak olmamak mümkün mü ?..
Hele hele yasadigi son 15 yilinda asagi yukari her gününüz birlikte geçmisse ve de onun can yoldasi Servet hanimefendiyi taniyip, beraberce sayisiz ve lezzet dolu gecelerde muhabbet kurabilmisseniz...
Metin Oktayla yasayanlar iyi bilirler kendisinin cömertligini ve taviz vermez mertligini... Inandigi kisi için canini veren, sevmediginin yaninda da pek konusmayan bir kisilikti sevgili agabeyimiz... Ona layik krallik tacini Hakan Süküre verisine ben de karsi çikmistim: "Senden arta kalan her türlü belge ve bilgi Galatasarayin müzesinde yer alir... Belki de kulüp bir "Metin Oktay Kösesi" kurar tesislerde ve senin anilarin orada ölümsüzlesir" demistim kendisine... Çok mütavazi ve verici kisilige sahip oldugu için "Olsun, bu Hakan hem iyi futbolcu, hem de efendi bir çocuk" diyerek, susturmustu beni.
Bugulu gözlerle programi seyre devam ederken Servet hanimin saygin sitemlerini dinledim büyük bir dikkatle... Hakanin manevi deger anlayisini yerden yere vurup, Hakanla rahmetli Metin Oktayi kiyaslarken, Servet hanimin da, nasil hala Metinle yasadigini ve onun unutulmaz hatiralarina sarilarak, soluk aldigini hissettim... Ve büyük keyif aldim programin akisindaki bu nazik ve net degerlendirmelerden... Aslinda Servet hanim, artik her seyin ve herkesin nasil bir para hirsina kilitlendigini pek görmek istemiyordu sanirim... Manevi degerlerin hiçe dogru inisine anlam veremiyordu bir türlü... Halbuki Türkiyede kisi basina milli gelir hasilatinin birkaç yüz dolara indigini bilebilse, bazi insanlarin paraya tanri gibi tapinma sebeplerini çok kolay anlayabilecekti... Bu fakir ülkede kulüpleri yöneten zengin yönetici müsveddelerin kendi söhretleri ugruna kulüp kasalarini nasil hovardaca bosaltip, hatta yüzde 20lerin üstünde ve dolar bazinda banka borcuyla camialari ömür boyu alacak ödemeye dogru nasil pervasizca ittiklerini görebilse, manevi degerlerin neden eriyip bitmeye mahkum edildigini çok kolay anlayabilecekti saygin hanimefendimiz...
Pitirak gibi artan Dünya nüfusu artik daha çok insani topluyor futbolun oynandigi stadlara ve TV kutularinin basina... Ama Metin Oktay devrinin doyumsuz futbolcu fenomenleri nerede ?.. "Parayi ödeyip, o kalitedeki oyunculari seyretmek istiyorum ben" diyorsaniz, iste o devir kapandi artik sevgili Servet yenge. Zaten bizi bugünlerin lezzetsizligiyle mutsuz kilip, maziyi animsamakla mutlu eden kahrolasi gerçek de bu ya.

Hiç yorum yok:

Blog Widget by LinkWithin